Σάββατο, 28 Απριλίου 2018 20:30

Πλειομετρικές ασκήσεις

Όλοι οι αθλητές πασχίζουν να γίνουν περισσότερο δυνατοί, περισσότερο ταχείς, γνωρίζοντας ότι όσο φτάνουν στα όρια των ικανοτήτων τους ολοένα και προσεγγίζουν το απόλυτο δυναμικό τους.
Η πραγματοποίηση των υπέρτατων στόχων τους είναι αποτέλεσμα της ανάπτυξης των φυσικών ικανοτήτων και της εκμάθησης των δεξιοτήτων ή της τεχνικής του συγκεκριμένου κάθε φορά αθλήματος. Ο μέσος αθλητής πρέπει να προπονείται πολλά χρόνια για να τελειοποιήσει την τεχνική του και να αναπτύξει τη δύναμη και την ταχύτητα που απαιτούνται για να φτάσει στο υψηλότερο σημείο των ατομικών του δυνατοτήτων.
Η πλειομετρική προπόνηση είναι ένα είδος άσκησης που βελτιώνει την ικανότητα του αθλητή να συνδυάζει την προπόνηση ταχύτητας και δύναμης. Όταν λέμε ότι εφαρμόζονται οι προπονητικές αρχές, όσων αφορά στην πλειομετρική προπόνηση αυτό σημαίνει ότι αυτή λειτουργεί ως μηχανισμός με τον οποίο ένας αθλητής μπορεί να κάνει μια γρηγορότερη εκκίνηση, μια ταχύτερη αλλαγή κατεύθυνσης, να επιταχύνει γρηγορότερα και κυρίως να βελτιώσει την ταχύτητά του.
Μέχρι σήμερα μεγάλο μέρος από τα δεδομένα για τις πλειομετρικές ασκήσεις δεν έχει εκδοθεί ή δεν είναι μεθολογικά έγκυρο. Έτσι, όταν δεν υπάρχει σωστή πληροφόρηση, κάθε σύστημα ασκήσεων μπορεί να εφαρμοστεί λανθασμένα. Η πλειομετρική προπόνηση πρέπει να ακολουθεί τις προπονητικές αρχές της προοδευτικής αύξησης της επιβάρυνσης και της εξειδίκευσης. Αρχίζει με απλές ασκήσεις, και καθώς ο αθλητής βελτιώνεται και αναπτύσσει τις φυσικές του ικανότητες, αυτή γίνεται ολοένα πιο σύνθετη και εξειδικευμένη.
Υπάρχουν δυο είδη άσκησης: η σκληρή άσκηση και η επίπονη, αλλά με άμεσα αποτελέσματα, άσκηση. Η πλειομετρική προπόνηση κατατάσσεται στη δεύτερη κατηγορία. Με καταρτισμένους προπονητές και αθλητές η πλειομετρική προπόνηση μπορεί να κάνει την κίνηση γρήγορη και εκρηκτική και να βελτιώσει το χρόνο αντίδρασης. Πράγματι, μπορεί να αποτελέσει ένα κομμάτι στο παζλ της υψηλής αθλητικής απόδοσης.
Donald A. Chu